Vad kostar det?

Medlemsavgiften i vår kår är 250 kr per termin. När vi har hajk kan det tillkomma en mindre kostnad. Åker vi iväg på läger kan kosta ca 100-150 kr/dag.

Vad behöver jag ta med på en scoutträff?

Kläder för utevistelse och vattenflaska, Reflexväst och ficklampa om det är mörkt. (Alla nytillkomna scouter får en reflexväst på hösten).
På helgträffarna är det bra med fler lager med kläder så man inte börjar frysa när vi är ute länge.

Lagar vi mat på en träff behöver man också en matkåsa eller burk att ha maten i och bestick. Oftast tar var och en ta med matsäck på dagshajkerna, men alla får info via mail innan.

Var hittar jag mer info?

På hemsidan gistad.scout.se hittar du alla träffar och bra info. Kontakta någon ledare om du är osäker. Mail skickas alltid ut till alla scouter med info innan de aktuella träffarna.

Får jag som förälder följa med?

Alla föräldrar/vuxna är varmt välkomna att vara med vid alla våra olika scoutaktiviteter.