Info inför LÄGER i Kristi himmelfärdshelgen!

18 januari, 2017 av Siv Andersson

MIDGÅRD 2017   –   så heter lägret vi ska till!

Boka denna helg för läger. Vi ska på läger tillsammans med Linghem och Landeryds scoutkårer.
Gistad och Linghem har blivit inbjudna av Landeryds scoutkår, och det här kommer att bli riktigt kul!
När:  Den 25-28 maj 2017, kristi himmelsfärdshelgen, torsdag till söndag. Kl 14 torsdag – kl 11 söndag)

Var:  Lägret kommer att vara i Limmernäs, ca 50-60 minuter från Gistad  (i trakterna av Haraldsbo).

Hur: Tema är fantasy/medeltid. Vi bor, lagar mat och allt annat i skogen, ca 200-300 meter från själva Limmernäs-gården (där vi har tillgång till vatten/wc/kyl och frys). Stället ligger vid en sjö med kanoter.

Kostnad: 380 kr för scouter, ledare och föräldrar. 200 kr för ledarbarn (som inte är scouter). Förälder som är med del av lägertiden betalar 100 kr/dygn. Meddela dagar och tider på anmälan.
Betala in till Gistad scoutkår PG 770167-5 senast 2017-04-25.

Anmälan lämnas senast 15 april. (Går även bra via mail till Siv)

Vi kommer med mer information om packlista, transporter mm.
Låt scouterna testa att vara på läger, vi finns till hands med bilar om hemlängtan blir för stor.
På lägret behöver vi i Gistad föräldramedverkan på lägret. Det kan vara del av dag, hel dag, ett dygn eller hela lägret.