Dagshajk i Grensholm 27/5

Okategoriserade
31 maj, 2018 av admin

11 scouter, 3 ledare och 1 förälder var med hela dagen i Grensholm.
Vi anslöt till Linghems scoutkår som hade varit där sen dagen innan.

Nästan inget blev som vi hade planerat, dock blev det saft bullar och frukt vid den gemensamma samlingen.
Eftersom det är sommarvärme redan i maj, så blev det bad och kanot istället för de planerade aktiviteterna, och vi fick låna kanoter av Linghem.
De som önskade fick även gå till Ås slottsruin.

Lunchen bestod av tacosoppa och nygräddat bröd.
Det hackades lök, potatis, knådades deg i plastpåsar, och sen lagades allt på stormkök.
Trots att brödet var lite knepigt att få till, blev det gott till soppan.

Vi hade en kort avslutning med Linghem, och scouterna FICK koden till skatten pga tidsbrist. I skattkistan fanns chips och läsk!

Vi hade en skottkärra med oss för att köra mat, saft, vatten och stormkök på, eftersom det är en ganska lång bit att gå från parkeringen. Men tillsammans fick vi med allt till stranden. När det var dags att återvända hade Linghems skottkärra gått sönder, så vår kärra fick köras flera gånger. Då tar det längre tid och… så även denna gång var vi försenade till rinken. Tack föräldrar för ert tålamod!