Avdelningar

Hos oss har vi en avdelning för Spårare 7-9 år (från årskurs 1) och Upptäckare 10-12 år

Våra avdelningar har nästan alltid aktiviteter tillsammans, och för det mesta är vi vid vårt scouttorp som ligger i skogen vid motionsspåret i Gistad. Samling och avslut sker alltid vid Gistads hockeyrink.

Vi träffas ungefär varannan vecka oftast på söndagar 11-14.
Dessutom åker vi på distriktsarrangemang 1 gång/termin, som oftast är på lördagar/söndagar.
Hajkar gör vi varje termin och ibland åker vi på läger.
Kom gärna och prova! Ring gärna någon av ledarna för ytterligare information. (Vi hittas under Kontakt)
Alla föräldrar/vuxna är varmt välkomna att var med vid våra olika scoutaktiviteter.

Här nedan finns symbolerna för alla avdelningar som finns i Scouterna. I Gistad har vi endast Spårare 7-9 år och Upptäckare 10-12 år.