Torpet_HemsidaFramsida2019

Välkommen till Gistad scoutkår!

Vi är en liten scoutkår som består av ca 30 medlemmar, som erbjuder äventyr och utmaningar för barn mellan 7-12 år. Vår scoutlokal heter Lilla Granbacken. Här har vi nära till skogen och en öppen plats att vara på. Samling och avslut sker alltid vid Gistads hockeyrink.

Tryck på menyn uppe till höger, så hitter ni mer info.

Kårstämma 24 mars kl 12:00.

Vi ses i Klubbstugan i Gistad.

Skicka bara ett meddelande till siv@bjorktorp.se senast 22/3, så ska vi se till att det finns fika till alla.
Kårstämman ska inte behöva ta så lång stund, utan att vi har tid för fika och samvaro.
INGEN kommer att tillfrågas i något val, utan alla val är förberedda innan mötet.

Scoutträff 3/9 2023

Välkomna till en vanlig scoutträff 3/9 kl 11-14.
Samlig vid rinken kl 11 för att tillsammans gå upp till Torpet.
Mat: Ta med egen matsäck, och förhoppningsvis finns en eld klar till rasten. Det kommer dessutom att bjudas på krabbelurer.
Aktivitet för nya scouter: Kommer att få sina scouthalsdukar och att göra sölja till den.
Aktivitet för övriga scouter: Göra krabbelurer och planera mat till kanothajken.
Dessutom kommer det att bli en stund med sjukvårdstema.

Höstterminen startar 27/8 kl 13-15.

Gistad scoutkår hälsar alla nya och gamla scouter välkomna till höstterminen 2023. Samling vid rinken. i bjuder på fika.

Kårstämma inkl scoutträff 12/3 2023

Välkomna till kårstämma i Gistad scoutkår och scoutträff i klubbstugan i Gistad.
11-13 Förenklad kårstämma med bildvisning. Fika.
13-14 Kårstämman klubbas igenom.
För frågor och motioner senast 5/3, kontakta Siv på scoutsiv@bjorktorp.se.

VÄLKOMNA TILL VÅRTERMINEN 29/1 2023 KL 11-14!

Samling som vanligt vid hockeyrinken.
Vi bjuder på korv och varm chocklad.
VAR REDO!

Höstterminen startar 28/8 kl 13-15

Gistad scoutkår hälsar alla nya och gamla scouter välkomna till höstterminen 2022! Samling vid rinken.

Vi säljer majblommor!

I år säljer Gistad scoutkår majblommor igen, så köp gärna av scouterna för att stödja barn som lever fattigt i Sverige.
Kårens överskott skänker vi till Ukrainas barn.
För info och frågor hos oss, kontakta Hugo Egerström.

Kårstämma inkl scoutträff 3 april 2022

11-13 Förenklad kårstämma med bildvisning. Fika.
13-14 Kårstämman klubbas igenom.
För frågor och motioner senast 27/3, kontakta Siv på scoutsiv@bjorktorp.se.

Vårterminen startar 23/1 2022 kl 11-14!

Välkomna till terminstarten på söndag!
Samling som vanligt vid hockeyrinken. Ta med egen matsäck. VAR REDO!

KÅRSTÄMMA 28 MARS 2021

Välkomna till kårstämma i Gistad scoutkår söndagen den 28/3 kl 15.00. I år kommer mötet hållas digitalt pga coronapandemin.
För anmälan, frågor och motioner, meddela Siv senast 21/3 till scoutsiv@bjorktorp.se

Välkommen till terminstart 24/1!

Söndagen den 24/1 kl 11-14 startar vi vårteminen! Obs! Nytt datum.
Samling som vanligt vid hockeyrinken.
VAR REDO!

Coronaviruset Covid-19

Vi har verksamhet som vanligt, eftersom vi är utomhus och i små grupper. Vi gör dock en riskbedömning och justerar verksamheten till varje tillfälle. Läs mer hos vår riksorganisation Scouternas hemsida: scouterna.se

Kårlägret flyttas!

Vi flyttar vårt kårläger till september, och då vet vi förhoppningsvis mer hur läget är med coronan. Istället blir det cykelhajk under Kristi himmelfärdsdagen 21/5.

Kårstämma 17/3

Välkomna till kårstämma i Gistad scoutkår tisdagen den 17 mars 2020 kl 18.30. Den kommer att hållas hemma hos vår ordförande Ulla Nyström i Olofstorp.
Skicka bara ett meddelande till scoutsiv@bjorktorp.se senast 15/3, så ska vi se till att det finns fika till alla.

Vi har en ny hemsida!

Hoppas du hittar det du vill och behöver på vår nya hemsida. Är något konstigt eller saknas, så hör av dig!

Vårterminen börjar 19/1 2020

Välkomna gamla och nya scouter till vårterminen som startar söndagen den 19 januari 2020 kl 11-14. Samling som alltid vid hockeyrinken i Gistad.